people

Actueel

De impact van online op leren – Een terugblik op het Bloomville Event 15 maart 2018!

 

Met trots kijken wij terug op het Bloomvile Event van donderdag 15 maart jl. Regelmatig organiseren wij een Bloomville Event om met klanten, partners en vakgenoten te verbinden en inhoudelijk te verdiepen. Dit keer met als onderwerp ‘De impact van online op leren’. En dat online impact heeft, dat is wel duidelijk! Online heeft immers impact op ons leven, op onze business en uiteraard ook op onze manier van leren en ontwikkelen. Aan de hand van het verhaal van 4 key note speakers zijn de verschillende aspecten van de impact belicht.

De impact van online op business

Jitse Groen, CEO en Founder van Takeaway.com (Thuisbezorgd.nl), was onze eerste key note speaker. ‘T was fascinerend om te horen hoe hij met zijn online business de manier waarop wij allemaal eten laten bezorgen heeft veranderd. Groei en de grootste zijn in Europa is het hoofddoel van Jitse en dat blijkt duidelijk uit zijn business strategie. Jitse vertelde over hoe de enorme snelle groei van zijn bedrijf ook de nodige groeipijnen met zich mee bracht, ook op het gebied van HR en Learning. Ook vertelde hij over hoe belangrijk het is dat er tijd besteed wordt aan onderlinge communicatie en betrokkenheid om zo een cultuur neer te zetten dat continu leert in een snel veranderende wereld.

De impact van online op HR en Employee Journey

Ralph de Vries, Product Owner van Global HR Solutions bij Rabobank nam ons mee in een proces binnen de Rabobank hoe zij bij de ontwikkeling van nieuwe digitale HR middelen de medewerkers al heel snel in het proces en project betrekken. Aan de hand van user profiles onderzoekt de Rabobank wat medewerkers anno nu echt nodig hebben en hoe zij digitale HR tools gebruiken. Rabobank gaat daarin zo ver dat eye-tracking en een observatiekamer worden gebruikt om het gedrag van medewerkers met systemen te onderzoeken. Voor veel deelnemers van het event was de werkwijze van Ralph erg boeiend om te horen. Zij herkennen zich in de valkuil om voor medewerkers te bepalen wat goed voor ze is, maar waarom betrek je ze er gewoon niet meer bij?

De impact van VR op leren

De mogelijkheden van digitaal en online groeit nog steeds. Virtual Reality is ‘the new kid on the block’, ook op het gebied van leren. Marco Janmaat, CEO van VR Owl, vertelde op zijn enthousiaste wijze over hoe VR gebruikt wordt in gaming, consumer engagement en ook steeds vaker in Learning. Volgens Marco zal VR zich ontwikkelen van hype naar dé manier om nieuwe vaardigheden snel, makkelijk en ‘goedkoper’ aan te leren. Tijdens de break konden onze gasten daadwerkelijk in een virtuele wereld stappen door de VR-bril op te zetten.

De impact van online, feit of fabel?

Wilfred Rubens, onafhankelijk adviseur Enhanced Learning, mocht de middag afsluiten en zorgde voor de nodigde opschudding. Want, is 70-20-10 ook jouw ‘visie op leren’? Of probeer jij ook alle leerstijlen binnen jouw organisatie te bedienen? Wilfred liet haarfijn zien dat ons vakgebied doorweekt is van fabels en dat we graag elkaar napraten en braaf nadoen. Wilfred pleit voor strategie op (online) leren waarin je kritisch blijft kijken en vooral gefundeerde methoden en technieken toepast die passen bij jouw doelgroep.

Wij kijken terug op een mooi event waar kennis delen, elkaar vinden en verbinden centraal stond. Wil je meer weten over de sprekers en ben je nieuwsgierig naar de inhoud van de presentaties neem dan contact met ons op.

Wil je volgend keer ook deelnemen? Laat ’t ons weten via events@bloomville.nl



Behaalde resultaten

 We vertellen u graag meer over onze dienstverlening via een persoonlijk gesprek

×
Top