people

Actueel

Nieuws uit Frankfurt en the moment of need

Voor een tweedaagse internationale partnerbijeenkomst van Saba reisde ik onlangs naar Frankfurt. Ik kwam terug met ‘een koffertje’ vol interessante ideeën. Het Amerikaanse Saba is wereldwijd leverancier van learning management software; Bloomville is de exclusieve partner in de Benelux. Tijdens een bijeenkomst in Frankfurt werden partners uit heel Europa bijgepraat over nieuwe ontwikkelingen bij Saba.

Trends in leren

Een tijdje geleden, nog voor ik naar Frankfurt afreisde, had ik iets gelezen over Pulse: een nieuwe tooling binnen de software van Saba. Eerlijk is eerlijk, ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Bij Bloomville houden we trends scherp in het vizier, maar zoals je weet, trends schuren soms dicht aan tegen hypes. Hierover schreef ik al in een eerder in mijn blog. Vergeet ook niet dat Saba Pulse in de V.S. is ontwikkeld, terwijl we in Nederland meestal heel andere leerbehoeften hebben.

Feedback op e-learning

Hoe dan ook, ik was aangenaam verrast door de mogelijkheden van Pulse. Leerprofessionals hoor je altijd zeggen dat nieuwe kennis moet aansluiten bij wat medewerkers nodig hebben. Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar hoe meet je dat? Je kunt een medewerker-tevredenheidsonderzoek in elkaar sleutelen – laten we zeggen, eens per jaar. Of je vraagt gebruikers naar hun feedback op een training of een e-learning. Ook niets mis mee. Maar het kan een stuk eenvoudiger volgens Saba. Vanuit die gedachte is Pulse ontstaan.

Leerinterventies

Met Saba Pulse slinger je via dit instrument zo vaak je wilt enkele krachtige vragen de organisatie in: hoe gaat het vandaag met je? Hoe waren je prestaties deze week? Kunnen we iets voor je doen? Pulse is dus niets anders dan een realtime thermometer die je even in de organisatie stopt. Omdat de data snel te analyseren zijn, heb je in een mum van tijd zicht op wat er nodig is. Zo kan ik mij voorstellen dat een dreigende overname tot onrust kan leiden. Het instrument meet op zo’n moment razendsnel het sentiment: voelen de medewerkers zich onzeker? Of juist extra gemotiveerd? Afhankelijk van de verkregen data kan de organisatie vervolgens direct met de juiste leerinterventies komen.

Zoals we in de wereld van het leren zeggen: zoek aansluiting bij the moment of need. Dat is exact wat hier gebeurt. Meer inzichten lees je in mijn volgende blog.

Shiraz Paracha
Lead Business Development bij Bloomville

Brainstormen? Maak een afspraak met mij! shiraz.paracha@bloomville.nl

Shiraz Paracha



Behaalde resultaten

 We vertellen u graag meer over onze dienstverlening via een persoonlijk gesprek

×
Top